SISTEM PENDIDIKAN PADA KEPINCANGANNYA
Menuntut Hamba Kapitalis / Sekularisma
_____________________________________
Hamba, satu takrifan yang sudah kita ketahui. Orang bawahan yang disuruh melakukan satu sesuatu perkara tanpa gaji (hamba abdi) atau bergaji (hamba berbayar).
Isu pendidikan.
Persoalan pertama, adakah benar pendidikan kita pada hari ini adalah menjerumus kepada hamba kepada kapitalis / sekularisme suatu hari nanti? Kalau saya kata BENAR, KITA AKAN JADI HAMBA KAPITALIS / SEKULARISME jika pembelajaran hari ini diteruskan kerana pada masa akan datang, kita akan berkerja mengikut apa yang kita belajar sahaja. Benar, percaya atau tidak, kita akan berkerja mengikut apa yang kita belajar sahaja. Contoh? IPGM, masuk IPGM, sah kita akan menjadi guru, guru apa? misalkata kita menekankan dan mengambil jurusan sains, jadi hanya pembelajaran sains sahaja yang menjadi kemahiran kita. Cuba bertanyakan mengenai ilmu lain, perniagaan misalkata atau tanya mengenai agama ; hukum hakam tajwid, ataupun juga tentang geografi dan lain2 dari sains, adakah guru matematik itu akan mengetahuinya secara arif? tidak bukan? jadi, jelas atau tidak bahawasanya kita sudah menjadi hamba kapitalis!
Jika hari ini, ditanya kepada para pelajar, ''kenapa belajar?'' sudah pasti jawapannya adalah ''Kerana tuntutan agama dan suruhan Nabi S.A.W", persoalan kedua, benarkah kerana tuntutan agama? Apa buktinya? Tuntutan agama Islam kah yang menyuruh kita belajar hanya mengejar cita-cita?
Ya, benar. Islam memang menggalakkan umatnya menuntut ilmu, malah menggalakkan semua manusia menuntut ilmu kerana dengan ilmu kita akan kenal Tuhan. Tapi betul ke apa yang kita belajar tu ilmu?Ada orang cakap, "yang rosak cuma sistem. Hakikatnya, ia tetap berkaitan dengan ilmu".
Ini juga adalah salah faham yang amat bahaya sekali bagi umat Islam.
Jika benar apa yang kita belajar sekarang adalah ilmu, kenapa Yahudi membenarkan umat Islam mempelajarinya? Kenapa orang-orang Barat begitu gemar mempromosikan peluang pendidikan di negara mereka kepada umat Islam?
Bukankah Islam ini musuh ketat Yahudi? Jawapannya adalah mereka sudah merencanakan kepada kita menjadi HAMBA kepada KAPITALIS! Kalau kita hanya pandai satu bab ini, dan dari tadika kita pandai matematik, sekolah rendah dapat A UPSR dalam matematik, SPM dapat A+ dan MAtematik Tambah dapat A+ dan juga pengajian matrikulasi dapat pointer 5.0 dalam matematik terus ijazah pendidikan matematik dapat 5.0 graduet kelas pertama dan tamat mengkaji matematik peringkat Ph.D sehingga mendapat gelaran Profesor dan dia bekerja sebagai pensyarah sebagai jurutera misal kata, cuba mulakan perniagaan, bisakah dia membuat buku kira-kira seperti accounting? ATAU Accounting sebaliknya, mampukah dia mengusai matematik dan formulanya? bukankah accounting dan ahli matematik itu adalah sekutu namun mampukah pada hari ini seorang menguasai kedua-duanya? Jelas itu bukankah hamba kapitalis?
Bukti kedua,
saya yakin, dari kecil, kita semua akan ditanya oleh orang dewasa, tidak kiralah ibu bapa atau guru-guru atau adik beradk yang bergelar dewasa atau sesama sendiri mesti tidak lari termasuk saya sendiri ditanya tentang cita-cita, "Adik nak jadi apa nanti besar?"
Maka selalunya budak-budak akan menjawab tidak pasti atau ada banyak pilihan. Lalu "orang-orang dewasa" pun berkata, "Awak mesti jelas masa depan awak dan matang membuat pilihan".
Maka saya yang masih muda pun terasa begitu rendah diri apabila "orang-orang dewasa" mengatakan saya ini tidak jelas masa depan dan tidak matang membuat pilihan.
Maka penat-penatlah saya merenung masa depan saya, memikirkan nak jadi apa besar nanti.
Bayi adalah makhluk yang hebat dan genius, tetapi sistem pendidikan telah membuat kita semua menjadi bodoh apabila dewasa
Tetapi saya masih keliru. Saya minat falsafah, agama, ekonomi, politik, sejarah, matematik, sains, muzik, seni lukis, mengarang, askar, peguam, perunding motivasi, pakar psikologi, berniaga, menjadi guru dan banyak-banyak lagi.
Tetapi "orang dewasa" kata, saya mesti pilih satu sahaja. Dan saya yakin, bukan saya sahaja yang mempunyai cita-cita dan minat yang banyak, tetapi semua kanak-kanak pun sama. Kenapa kita harus pilih satu je daripada semua-semua tu?
Kerana "orang dewasalah" yang telah melenyapkan kesemuanya menyebabkan kita hidup tertekan, hilang minat belajar, stress dengan kerja dan lain-lain. Maaf ye orang-orang dewasa, saya sebenarnya bukan nak salahkan anda semua, tetapi saya ingin menyalahkan........
SISTEM PENDIDIKAN DAN HAMBA KAPITALIS / SEKULARISMA!
apa jawapan kita? Kalau kata nak jadi doktor bedah! maka dari sekolah rendah lagi 'orang dewasa' akan dedahkan kita dengan sains, maka masuk ke sekolah menengah kita akan diberikan pendidikan sains, mengambil aliran sains dan seterusnya dihantar ke university kedoktoran, dan akhirnya kita menjadi doktor. Sedar dan perasankah anda bahwa kita sudah di alatkan dari kecil lagi untuk menjadi hamba kepada kapitalis? Itulah hakikat.
Zaman khalifah, dari zaman kanak-kanak diberikan pendidikan agama sehingga besar seterusnya mengkaji dan membedah Al-Qura'an dan hadis kerana padanya hadis dan al-qura'an sudah penuh siap siaga untuk kehidupan dunia dan akhirat, pada al-qura'an ada seribu satu ilmu.
Apa sebenarnya yang berlaku dalam sistem pendidikan sekarang?
Pertama sekali, ingin saya timbulkan satu persoalan, kenapa kita perlukan pendidikan?
Ya, sudah tentulah supaya kita menjadi pandai.
Tetapi,
sedarkah anda bahawa sistem pendidikan sekarang tidak melahirkan golongan pandai pun.
Sejak dari tadika sehinggalah tamat PhD, adakah anda fikir seseorang itu akan jadi pandai setelah melaui satu sistem pendidikan untuk sekian tempoh masa?
Tidak, dia tidak menjadi pandai, tetapi sebaliknya.Kerana sistem pendidikan sekarang bukanlah bertujuan untuk melahirkan orang pandai, tetapi untuk melahirkan ORANG BODOH.
Kita lihat sistem politik zaman sekarang. Kita mengguna pakai sistem KAPITALIS. Apa yang ada dalam sistem Kapitalis? Dalam sistem ini, hanya ada 2 golongan. Golongan PEMODAL dan golongan PEKERJA. Dengan sistem ini, golongan kaya akan bertambah kaya, manakala golongan miskin akan menjadi semakin miskin.
Dan jika anda perasan, yang memegang pemerintahan negara bukanlah orang-orang politik, tetapi orang-orang kaya. Kita lihat dengan duit mereka boleh membeli apa-apa sahaja termasuk MEMBELI UNDI!, cuba orang miskin yang menjadi wakil rakyat, siapa yang mahu mengundinya? Ini kerana dalam sistem Kapitalis, apa yang boleh dijual, akan dijual, dan apa yang boleh dibeli, akan dibeli.
Dalam sistem ini, manusia hidup ibarat robot. Mereka hanya melakukan satu kerja, dan mengulang-ulang kerja tersebut hingga berpuluh-puluh tahun. Mereka tidak pernah pun berfikir tentang itu kerana mereka sangka mereka golongan yang hebat dan termasuk dalam golongan cerdik pandai, ijazah-ijazah yang banyak, sedangkan ijazah itu hanyalah bagai cop sirim yang akan menjadikan kita ini "robot berkualiti".
Apa yang golongan kaya perlukan, hanyalah pekerja. Kerana dengan pekerjalah mereka akan menjadi kaya. Cuba teka, dari mana mereka mendapat para pekerja yang taat?
Jawapannya daripada sistem pendidikan. Ya, sistem pendidikan telah digunakan untuk melahirkan ramai pekerja-pekerja yang taat. Dan minda kanak-kanak perlu ditanam bahawa mereka perlu belajar untuk bekerja. Jika mereka tidak ingin belajar, mereka perlu terus bekerja. Dan akhirnya berebut-rebutlah golongan-golongan muda yang ditipu untuk belajar supaya mereka dapat bekerja.
Mereka telah menerapkan sejak kecil lagi, anda belajar hanyalah untuk kerja. Jika anda perlukan biasiswa, mereka boleh sediakan, tetapi dengan syarat, anda bekerja untuk mereka! Adakah anda fikir golongan-golongan pemodal ini mahukan golongan muda yang cerdik pandai?
Tidak! Mereka tidak perlukan orang pandai. Mereka hanya mahukan orang yang bodoh tetapi pandai buat kerja. Mereka mahukan orang yang tidak sedar diri mereka digunakan sebagai penjana duit mereka. Mereka hanya perlukan orang yang mampu bekerja dengan setia ibarat robot.
Jika ada antara pelajar-pelajar yang bersuara, yang mahukan perubahan, mereka cuma dinasihatkan "awak belajar la elok-elok. Dah besar nanti boleh ubah sistem". Inikah jawapannya? Tidak! Jika kita belajar "elok-elok", kita hanya akan menjadi lebih taat kepada sistem ini, bukan menjadi pengubah.
Kesannya, manusia akan menjadi seperti robot. Mereka tidak pernah berfikir pun tentang hal-hal lain. Dan apabila dewasa nanti, mereka akan menjadi teramat sayang kepada sesuatu benda yang bernama "pekerjaan".
Apa kesannya kepada psikologi pelajar? Pelajar-pelajar akan menjadi bodoh tetapi mereka menyangka mereka sudah cukup pandai. Kita disuapkan dengan sistem exam oriented, yang menyebabkan kebodohan pelajar meningkat. Golongan yang tidak berjaya survive dalam sistem bodoh ini akan terasa diri mereka pula yang bodoh dan lemah.
SEDANGKAN YANG BODOH ADALAH SISTEM INI.
Kita dapat lihat pelajar-pelajar mula hilang motivasi belajar. Maka terpaksalah pula diadakan program motivasi. Tahukah anda kenapa para pelajar senang hilang motivasi? Jawapannya kerana kita sedang hidup dalam kurungan dan dalam kurungan itu, kita dipaksa untuk "menjadi" sebuah robot.
Kerana itulah para pelajar mudah hilang minat untuk belajar.
Kerana hati mereka tidak pernah suka kepada sistem ini. Kita dapat lihat sendiri bagaimana pada hari ini golongan pelajar memberontak. Para pelajar tidak ingin belajar. Kenapa? Kerana mereka tahu, benda yang dipanggil sebagai "pendidikan" pada hari ini adalah sesuatu yang amat-amat tak berguna!
Kenapa saya cakap segala matapelajaran yang ada sekarang bukan ilmu?
Jawapannya, kerana Yahudi telah merosakkan segala ilmu-ilmu tersebut dan menukarkannya menjadi sampah-sampah yang tidak lagi berguna. Sebab tu la orang-orang Yahudi tak kisah pun kalau orang Islam belajar tinggi-tinggi. Orang Yahudi tak kisah pun kalau ramai-ramai orang Islam dapat PhD. Kenapa? Kerana apa yang kita belajar sekarang semuanya adalah sampah!
Ramai orang Islam tersilap dengan menyangka semua "ilmu-ilmu" itu adalah dari para cendekiawan Islam. Mereka kata, saintis-saintis Islamlah perintis kepada kemajuan teknologi pada hari ini.
Ini adalah satu penyelewengan sejarah yang paling busuk pernah saya dengar. Jika ada dari Islam pun, hanya sebahagian kecil. Tetapi hakikatnya,"ilmu-ilmu" ini semua sebenarnya datang daripada Dajjal.
Ok, ni part yang menarik. Sebenarnya, bila bercakap tentang ilmu, mesti ada satu sahaja yang timbul dalam otak kita, iaitu ilmu falsafah. Daripada ilmu falsafahlah lahir semua cabang-cabang ilmu yang kecil seperti sains, matematik dan lain-lain.
APA ITU FALSAFAH?
Dan berbalik kepada persoalan yang saya timbulkan pada awal tadi, seorang budak kecil secara fitrahnya suka bertanya mengenai alam. Ya mereka suka bertanya mengapa begini, apakah itu, siapakah yang menciptakan ini dan banyak lagi. Kanak-kanak kecil suka dan ingin mengetahui benda-benda tersebut, tetapi apa yang ada dalam sistem pendidikan sekarang telah menyeksa mereka dan memaksa mereka melupakan segala persoalan tersebut!
Hari ini seorang kanak-kanak dipaksa belajar matematik tetapi kanak-kanak itu sendiri tidak tahu kenapa dia perlu belajar matematik. Hari ini seorang budak dipaksa belajar sains, tetapi mereka tidak pernah tahu kenapa mereka perlu belajar sains. Sistem pendidikan zaman sekarang telah menyumbatkan sampah sarap yang paling kotor di dunia ke dalam minda anak-anak muda, sehingga lahirlah generasi yang tidak lagi yakin dengan Tuhan, bersikap anti agama dan keras hatinya.
Kanak-kanak juga mempunyai banyak cita-cita dalam dirinya. Tahukah anda, hanya satu ilmu sahaja yang boleh memenuhi tuntutan fitrah kanak-kanak tersebut, iaitu ilmu falsafah ketuhanan! Tetapi sistem yang kejam lagi bodoh ini telah menyeksa semua kanak-kanak dengan memaksa mereka lupakan semua cita-cita mereka. Mereka dipaksa hidup seperti robot. Hidup hanya melakukan satu kerja. Jika anda jurutera, anda akan ulang kerja anda itu setiap hari sehinggalah anda tua. Dan anda tidak boleh melakukan banyak kerja dalam satu masa. (boleh rujuk protokol Zionis untuk memahami konsep bagaimana mereka menjadikan manusia hanya boleh melakukan satu kerja)
Sebab itu jika kita menyebut mengenai ilmuan-ilmuan dahulu, kita tidak akan menjumpai satu perkataan yang spesifik untuk menerangkan diri mereka kerana mereka itu hebat dalam perubatan, muzik, sains dan banyak lagi.
Satu perkataan sahaja yang boleh describe mereka iaitu mereka itu ialah ahli........
FALSAFAH.
Ya, para cendikiawan Islam dahulu semuanya ahli falsafah. Para cendikiawan Barat juga ahli falsafah. Ibnu sina, ahli falsafah. Al-Farabi, juga falsafah. Isaac Newton, falsafah juga. Pythagoras, juga seorang ahli falsafah. Galileo Galilei, pun falsafah. Dan mereka itu tersangat-sangatlah hebat.
Peringkat awal pendidikan mereka, mereka diajar tentang hakikat alam. Siapa pencipta alam ini. Apa tujuan kita hidup. Kenapa kita dijadikan. Apa itu baik dan buruk. Dan bukan dalam tamadun Islam sahaja, anda boleh lihat semua tamadun-tamadun terdahulu menerapkan benda yang sama. Tamadun Mesir Purba, Indus, Hwang Ho, Mesopotamia dan lain-lain. Perhatikan apa benda yang mereka ajar anak-anak mereka pada peringkat?
Mereka mengajar anak-anak mereka tentang hakikat kehidupan. Hakikat ketuhanan. Mereka akan mengajar kepada anak-anak mereka tentang kitab suci mereka.
Dan bagaimana pula dengan sistem pendidikan zaman sekarang? Sistem pendidikan zaman sekarang adalah sistem pendidikan paling bodoh dan ketinggalan zaman. Hatta, cara orang asli didik anak mereka dalam hutan itu pun lebih hebat dan berkesan daripada cara kita didik anak-anak kita sekarang. Sejak kecil lagi kita terapkan kepada anak-anak kita, belajar rajin-rajin, besar nanti boleh jadi doktor, boleh jadi jurutera dan boleh jadi orang yang berjaya. Itulah falsafah dalam pendidikan sekarang. Mereka tidak diajar untuk jadi pandai, tetapi jadi "robot" yang akan bekerja untuk tuan-tuan mereka.
Adakah anda fikir kerajaan tahu tentang kelemahan sistem pendidikan sekarang?
Ya, mereka tahu.
Adakah anda fikir kerajaan akan mengubah sistem ini? Adakah pembangkang juga akan ubah sistem pendidikan ini jika mereka menang pilihan raya?
Tidak, siapa-siapa sahaja yang bernama kerajaan tidak akan ubah sistem ini. Tidak sesekali.
Kenapa? Kerana sistem ini telah melahirkan hamba-hamba abdi yang begitu patuh kepada kerajaan. Kerajaan tidak perlukan orang pandai. Golongan-golongan Kapitalis juga tidak perlukan orang pandai. Mereka hanya perlukan orang-orang bodoh yang dilahirkan dari sistem yang bodoh, tetapi pandai buat kerja. Itulah yang mereka mahu. Mereka mahukan golongan yang perasan pandai kerana menyangka sudah mendapat ijazah, tetapi sebagaimana yang telah saya katakan tadi, ijazah bukanlah tanda kepandaian, TETAPI IANYA SEPERTI CERTIFICATE YANG MENGATAKAN "ANDA ADALAH ROBOT PEKERJA YANG TAAT".
Kenapa orang-orang terdahulu boleh kuasai banyak ilmu? Ini kerana sejak kecil lagi mereka diajarkan mengenai falsafah. Para saintis Islam dahulu diajarkan mengenai fasafah. Apa falsafah mereka? Quran dan Sunnah. Kerana itulah mereka menjadi pandai. Apa falsafah mereka?
LAILAHA ILLALLAH, MUHAMMADURRASULULLAH.
PENDIDIKAN TIDAK MAMPU DIPISAHKAN DARI FALSAFAH!
Tahukah mereka apa tujuan sains, matematik, ekonomi, undang-undang, seni dan lain-lain dipelajari? Kerana untuk membuktikan bahawa Allah itulah satu-satunya Tuhan yang layak disembah dan demi menyebarkan syariat Islam. Kerana itulah mereka belajar muzik. Kerana itulah mereka belajar perubatan. Kerana itulah mereka belajar sains.
Itu falsafah mereka.
Apa falsafah pendidikan sekarang?
TIADA falsafah!. Yang ada cumalah falsampah. Semua yang kita belajar sekarang adalah sampah. Makin kita belajar, bukan makin pandai, tapi makin bodoh.
Sebenarnya, ada satu falsafah yang tersembunyi dalam sistem pendidikan zaman sekarang. Apa dia?
Falsafah Darwinisme DAN Falsafah Atheisme.
Itulah dia. Walaupun kita menafikannya, tetapi itulah hakikatnya.
Pernahkah anda jumpa perkataan "Tuhan" atau "God" dalam buku Fizik? Ada tak perkataan "Allah" dalam buku Kimia? Ada tak perkataan "God" dalam buku Biologi? Ada tak perkataan "God" dalam buku undang-undang? Ada tak perkataan "God" dalam buku muzik? Ada tak perkataan "God" dalam buku pelajaran selain daripada pelajaran agama?
Jawapannya TIADA! Percayalah, TIADA yang menyebut ''ini adalah kerana Allah jadikan ini disebabkan ini, sekian dan sekian.'' yang adalah adalah kerana ''ini disebabkan oleh tindak balas sekian sekian" contoh saisns, persoalan dalam sains, kenapakah ada graviti? mesti jawapan adalah kerana bumi pada pusatnya mempunyai itu dan ini, kenapa tidak diterangkan kerana kejadian tuhan disebabkan oleh kisah2 dari al-qura'an? tidakkah al-Qur'an melengkapi segalanya? atau anda tidak percaya Al-Qur'an?
Semua "ilmu-ilmu" ini menyeru ke arah DUNIA TANPA TUHAN. Kerana itulah apabila makin jauh kita belajar, makin jauh juga kita daripada Tuhan. Kerana semuanya mengatakan bahawa TUHAN TIDAK WUJUD secara tidak langsung kerana ini berlaku disebabkan oleh sekian dan sekian, itulah yang ditanam dalam otak fikiran kita, kita tidak ditanam dengan sebab ketuhanan!.
Dan bagi mengelakkan falsafah anti-Tuhan ini disedari oleh umat Islam, mereka telah menterbalikkan sistem pendidikan dengan meletakkan falsafah dihujung silibus. PhD. Ya, doktor falsafah. Kenapa PhD berada di hujung sekali sedangkan perkara pertama yang diajar sepatutnya ialah falsafah? Namun PhD pun bukanlah falsafah yang sebenar.
Tahukah anda kenapa para saintis Eropah telah ditangkap, dipenjarakan dan dibunuh ketika zaman kegelapan Eropah dahulu? Sejarah cuba menipu kita dengan mengatakan bahawa mereka dibunuh kerana fakta-fakta sains yang mereka bawa. Tetapi..........
......mereka sebenarnya dibunuh kerana falsafah yang terkandung dalam ilmu-ilmu mereka. Mereka belajar dari universiti-universiti milik orang Islam, jadi falsafah pendidikan mereka ialah......
LAILAHA ILLALLAH, MUHAMMADURRASULULLAH.
Ya, kerana itulah pihak gereja bunuh mereka. Ini kerana ilmu-ilmu milik umat Islam semuanya mengajak kepada keesaan Tuhan.
Dan saya tidak menafikan teori yang mengatakan saintis-saintis Barat ini dibunuh bukan kerana fakta saintifik yang mereka bawa, tetapi mereka bawa tauhid yang ada dalam sains, undang-undang, perubatan dan teknologi. Kesemua itu membawa kepada bukti bahawa Allah lah Tuhan yang sebenar. Dan inilah sebenarnya yang bertentangan dengan gereja, bukannya fakta saintifik. Takkanlah mereka hanya dibunuh dan diseksa semata-mata kerana fakta saintifik? Kelakar sungguhlah sejarah kalau begitu.
Jika anda kaji sejarah mana-mana tamadun sekalipun, pernahkah anda dengar tamadun yang menyeksa saintis mereka? Wujudkah masyarakat yang menyeksa golongan ilmuan mereka? Terdapatkah kaum yang membunuh orang yang cuba memajukan negara mereka?
Tidak. Apa yang akan anda dapati daripada sejarah, golongan-golongan yang ditangkap dan diseksa selalunya adalah golongan-golongan yang membawa percanggahan dari aspek ketuhanan. Kerana itu lah saya berani cakap saintis-saintis Barat dibunuh oleh gereja bukan kerana fakta sains mereka, tetapi kerana konsep ketuhanan dalam ilmu yang mereka bawa. Dan jika ada yang mengatakan saintis-saintis Barat itu sebenarnya telah masuk Islam pun, saya tidak akan menolaknya (wallahu a'lam).
Dan sekarang, kepada mana pula ilmu-ilmu (i mean sampah) ini mengajak kita? Jawapannya, sains, matematik dan lain-lain sampah ini sebenarnya telah mengajak kita untuk tidak percaya kepada Tuhan!
Dan akhir sekali, saya ingin tekankan konsep PECAH DAN PERINTAH. Tentu anda pernah dengar mengenai konsep ini. Tetapi anda mungkin hanya menyangka ia hanya dalam aspek politik. Tetapi anda tidak perasan bahawa konsep PECAH DAN PERINTAH juga diamalkan dalam sistem pendidikan! Kanak-kanak tidak kenal perbezaan di antara mereka. Orang dewasalah yang mengajar bahawa setiap manusia itu berbeza.
Pertama, daripada konsep ini, mereka berjaya melahirkan pelajar "pandai" dan pelajar "bodoh".Mereka berjaya memecahkan kanak-kanak yang tidak pernah kenal perbezaan tersebut.
Kanan-kanak sukakan persahabatan. Orang dewasa mengajarkan mereka erti permusuhan.
Kemudian, mereka berjaya pecahkan kepada aliran "sains" dan aliran "sastera".Mereka tekankan kononnya terdapat perbezaan minda kepada kanak-kanak, sedangkan Allah melahirkan semua manusia itu sama.
Dan akhirnya pada peringkat tertinggi, mereka berjaya memecahkan kanak-kanak kepada bidang-bidang kerja. Saintis akan bergaul dengan saintis. Pakar ekonomi akan berbincang dengan pakar ekonomi. Guru akan berbincang dengan guru.
Dan akhirnya manusia itu akan berpecah-pecah kerana sejak kecil lagi mereka di ajar tentang "kasta".
Ada pelajar pandai, ada pelajar bodoh. Ada yang otak "sains", ada yang otak "sastera". Doktor tidak mampu bercakap mengenai ekonomi, jurutera tidak mampu bercakap mengenai agama, dan manusia itu akan menjadi sebodoh-bodoh makhluk dan sistem "kasta" moden telah mampu dicipta tanpa kita semua sedari. Semua ini lahir dari sistem pendidikan yang lebih bodoh dari binatang.
Anda dapat menilai sendiri bagaimana sistem pendidikan sekarang telah membahagi-bahagikan manusia kepada banyak-banyak kasta. Kasta doktor, kasta saintis, kasta cikgu, kasta politik, kasta. Anda dapat lihat sendiri bagaimana perangai orang-orang yang dikatakan "bijak pandai". Pernahkah mereka bergaul dengan golongan bawahan? Tidak, jika ada pun tak ramai.
Daripada sistem inilah manusia "kenal" golongan "bodoh" dan golongan "pandai". Daripada sistem inilah mereka kenal orang-orang otak "sains" dan otak "sastera". Dan daripada sistem ini jugalah lahir pemikiran yang mengasing-asingkan manusia mengikut pekerjaan mereka.
Cuba bayangkan kalau sistem ini tiada. Adakah wujud orang "pandai" dan orang "bodoh"?
SUDAH PASTI BODOH DAN PANDAI ADALAH SEKATA, KITA SESAMA BODOH DAN KITA SESAMA PANDAI, MAKA JADINYA? SAMA-SAMA HEBAT! DAN BERKERJASAMA.!
Anda sendiri yang menilainya.............
Tidakkah anda semua menyedari hakikat ini?
Saya suka membaca kajian psikologi kanak. Bagaimana kanak-kanak berfikir. Kanak-kanak lahir dalam keadaan fitrah.
Mereka golongan yang suka bertanya, tetapi "orang-orang dewasa" sering kali memberikan jawapan yang menghampakan kepada mereka.
Mereka mahu kenal siapa Tuhan. Mereka ingin kenali hakikat alam. Tetapi "orang-orang dewasa" tidak pernah menjawab keinginan mereka.
Mereka ingin tahu tujuan mereka hidup, tetapi "orang-orang dewasa" mengatakan kepada mereka bahawa mereka hanya perlu berfikir mengenai "pekerjaan" mereka.
Dan sistem inilah yang telah merosakkan kanak-kanak, menjadikan mereka tidak lagi berjiwa manusia. Menjadikan mereka makhluk yang tidak tahu apa tujuan mereka hidup di dunia.
Wallahu A'alam.
Anda boleh lihat satu persatu detail mengenai protokol zionis antarabangsa, bagaimana mereka merosakkan golongan muda dengan satu sistem yang bernama "sistem pendidikan" sebagai rujukan.
Rujukan dari pandangan Posted by MaWaisZ at 9:05 PM
cuba baca perenggang kedua, saya kata KALAU SAYA KATA BENAR. Hujah di atas adalah kalau saya kata benar. namun bagi saya ada juga mahu kata TIDAK kerana pada hari ini dan saat ini saya juga adalah pelajar kepada satu jurusan sahaja.! hohooooo.
persoalan ini pernah saya utarakan kepada Dr. Mashitah serta rombongannya ke Universiti Yarmouk pada dua minggu lepas namun jawapan yang diterima adalah menghampakan, tidak menjawab soalan saya kerana mereka juga hamba kepada..... ... ... ...
http://kalepena.blogspot.com/2010/12/16-hakikat-hamba.html
Apa pandangan anda?
Dr Badrul Amin - Alunan Zikir Munajat 1