Dan sebenarnya aku masih berfikir dua samada mahu meneruskan perjalanan ataupun pulang kerana rasa takut juga jika terserempak dengan arab badwi maka aku rasa masaku ini adalah terluang, aku teruskan perjalanan menuju ke syimali.

Meneruskan perjalanan berjalan kaki ini memang sukar sangat kerana padanya keselamatan, risau juga jika dirompak namun aku mengambil inisiatif untuk berjalan di kawansan yang ramai orang sahaja. Aku pun tidak tahu kemana, bagi mengelakkan sesat di tengah kampung, aku meneruskan perjalan ke syimali dan syimali sahaja, tanpa belok ke kiri mahupun kanan.

Pada pertengahan jalan, ya, jalan itu sudah mati, mahu kemana agaknya? Ke kiri atau ke kanan? Ok aku tekadkan sesekali tidak patah ke belakang dan sesekali tidak ke kiri. Jadi aku ke kanan. Opss rupanya, beberapa meter kehadapan ada traffic light.. ya, ini mungkin boleh dijadikan landmark untuk perjalan aku, ambil gambar sikit...

Kemana tu? Himma? Umm Qaws? Ada camp?




ok ok sekali lagi aku tekadkan diri memilih jalan mana harus diteruskan, baiklah, set dalam kepala nak cari pengalaman, ok nak ke Irbid Refugess Camp.. Ada kawasan perkhemahan dan rehalah rupanya, baiklah, aku nak kesana...

Perjalanan diteruskan..

bersambung.

Categories:

2 Responses so far.

  1. fuhh..panjang bangat ceritanye..asyik2 bersambung!!xpe..ak sabar menunggu..ni ade bpe episod ag perjalanan yg kamu tempuhi..??hahahh..

Leave a Reply